Ligga sked.

Jag har konstaterat att min katt är totalt skruvad. Han är så knäpp så jag börjar tvivla på att han är katt överhuvudtaget, eller en förklädd dvärg med adhd.
Kaj tycker om att ligga sked. Seriöst. När jag går och lägger mig kommer han upp i sängen, lägger sig tätt iintill mig med ryggn mot min mage/bröst, (jag ligger alltid på sidan) han böjer bak huvudet bakåt så han kan titta på mig, sen ligger han där och purrar i väntan på att jag ska klappa han på magen. "prrrprrprrrpprrr". Ligger där och kelar tills jag har tröttnat på honom, då lägger han sig antingen på golvet precis nedanför min kudde, eller vid fotändan på Alvas spjälsäng.

Igår var Jim på fest så efter Alva lagt sig var det bara Kaj och jag hemma . Vår kväll:
Jag sitter framför datorn en stund, Kaj ligger på min fot. Jag går ut och röker, Kaj följer med och sen lämnar jag han ute. Efter en knapp timme sitter han på fönsterbäcket och skriker, inte jamar, skriker. Släpper in honom oc det första han gör är att gå på kattlådan. Bortskämda kattskrälle gör inte sina behov ute..Nåväl, jag går in i tvättstugan för att plocka ut tvätt ur maskinen, Kaj kommer och sätter sig på  trösklen och skriiiiker. Han vill ha mat. Ger honom det, går sedan ut i vardagsrummet för att hänga tvätten, Kaj kommer med och fortsätter skrika. Jag ignorerar honom, går sen ut i köket och tömmer diskmaskinen. Han flyger upp på diskbänken och börjar äta. När jag är klat går jag och han kommer efter som ett skott. Skriker. Jag går ut i köket igen och sätter mig vid bordet tills han ätit klart. Då går vi och lägger oss i soffan, han på min mage.

Efter att vi lagt oss i sängen sen, och legat sked ett tag, så kryper han upp på en kudde mellan mig och Alva. Yeah right.

Muppkatt..

Kommentarer
Postat av: Em

jag har hört rykten om din syster?

2008-11-10 @ 17:20:51
URL: http://tjejan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0