Dan före dan före dan före dopparedan!

JacobSötaste underbara Jacob.. <3

Nu är det jul igen.. Tre dagar kvar till julafton och dags att handla det didta.. Jim är i Tyskand (!) och handlar sprit.. En liten impulsresa.. När han kommer hem vid tvåtiden så ska vi till Karlshamn och köpa de sista klapparna. Sen blir det till att sotorhandla på City Gross, och sen hem och mysa =) Ska bara pyssla och ta det lugnt i helgen, städa av lite ikväll så det också är gjort.. Jacob är hos sin pappa tills på söndag (blev precis hämtad) och det är faktiskt ganska skönt. Kan man ha det supermysigt och iordning när han kommer hem och så blir det bara mys hela julen.. Och lite fest förståss =) Hoppas på en lugn julafton med mycket gemenskap och lite bråk.. hehe.,. Otåliga barn är inte så mycket man kan göra åt.. Men i vilket fall som hellst, familjen kommer hit på förmiddan och äter frukost, sen blir det mys med bara vår lilla familj fram till två nån gång då vi knallar bort till mamma.. Får se hur stimmig den lille mannen är, tomten kommer ju först när mörkret faller. Mewn jag känner på mig att denna julen kommer bli en av de bästa nånsin! Om alla får va friska.. Kära gode Gud i höjden, låt os slippa ligga på julafton! Mamma och Diana har bägge haft maginfluensa ,men vi andra *pepparpeppar* har klarat oss.. Jag var lite dålig i tisdags men det var över på ett par timmar.. Håll tummarna för att det var allt jag behövde!

Jim är ju så himla svår att köpa julklapp till, men jag tror att jag har lyckats denna gången. Känner mig mycket nöjd med mina inköp och vet vad jag ska köpa för sista grej. Får bli på söndag när jag ska till Kristianstad med mor och syster. Jacobs TV med inbyggd DVD hinner inte komma till jul, vilket skapade panik vill jag lova. Men, tack och lov för framförhållning, så hade vi beställt en Tv spelskonsoll med spel som han skulle få i födelsedagspresent. Den har kommit så det får bli tvärtom, ingen skada skedd. Himla tur annars hade jag varit i upplösningstillstånd...

Handlade lite nya kläder till barnen igår, roligt att få ha dom lite julfina =) Var iväg med lillebror och hjälpte honom handla julklappar. Trevligt faktiskt.

Efter jul blir det förhoppningsvis IKEA och köpa ny säng, vår är heeeelt gåen. Fjädringen lever sitt egna lilla liv.. Inte kul ska jag be att få meddela.. Men nu har vi fått presentkort av Jims mamma och får se vad Tommy har köpt för skoj till oss.. Han kommer imon! Ska bli jättekul, det var ett tag sen han var här sist..

Får jag en kamera av tomten så lovar jag att fylla denna oerhört intressanta (!?) blogg med ännu intressantare bilder (!??) från och med julafton =) Hang on! Mina ljuvliga barn skulle jag kunna fotografera dygnet runt.. Lilla prinsessan växer så himla fort så det är otäckt.. Hon har börjat sin förvandling från spädbarn till riktig bebis, och det går i en himla fart!

På tal om sessan, så vaknar hon nu. GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0