Barn.

Folk berättade hur de älskade sina barn,
oändligt och villkorslöst.
Folk berättade hur inget kunde skilja dem åt,
kärleken är ostridbar.
Folk berättade hur blotta tanken på att något
skulle hända deras barn skrämmer dem.
Jag lyssnade.
Men nu, när jag fött mina egna barn, hör jag vad de egentligen sa.
Trötta, djupa andetag gör mig glad, de ligger där och är det bästa som finns.
Sekunden efter står jag lutad över deras sängar:
"Andas dem ?"
Varje skratt och varje tår leder rakt in i mitt hjärta
Varje morgon jag vaknar till deras leenden, blir en ny levande och underbar dag.
Jag levde innan de kom, men vad skulle jag göra om de försvann ?
Kärleken till ens barn är lika svår att förklara som att förstå.

Kommentarer
Postat av: linda

fint skrivet...

2007-12-14 @ 07:52:20
URL: http://holen666.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0