Sommar.

Det är inte klokt vad snabbt tiden springer iväg. Nu sitter man ute hela dagarn å lapar sol.. Så underbart! Låt oss hoppas att det håller i sig fram till september! Just nu är det bara lata dagar på Krokås ska jag säga er med, jag har fått slut på jobbet sen drygt en vecka tillbaka, och är nu ledig fram tills jag går på mitt sommarvikariat den 22 juni.. Skönt :)

Kidsen växer så det kankar, på alla sätt.. Jacob har lärt sig cykla utan stödhjul och är mallig som en tupp. Det är dock inte helt problemfritt då det går snabbare nu när han vispar iväg nerför gatan.. Man får hjärtat i halsgropen varenda gång han närmar sig nerförsbacke och sen ska bromsa genom att sätta fötterna i asfalten.. Ännu har det gått bra iallafall! Lite för bra får jag väl säga, igår cyklade han ensam (utan lov) bort till sin farmor som bor drygt två kilometer härifrån. Vad gör man? Skitunge..
Alva är minst sagt ett heltidsjobb. Hon är överallt, hela tiden. Upp, ner, fram å tillbaka, hänga mamma i benen, klättra upp i fönsterkarmen, äta schampo på toa, dra morrhåren av kattstackarn, ösa sand i håret på sig själv, dra av sig blöjan å bajsa på golvet. Ja, ni förstår ungefär vad jag menar. Intensiv kan man väl kalla henne. :)


Nu är det snart Sweden Rock Festival i norje, å det ska bli såå kul! Jim ska naturligtvis dit alla dagar, och om det går som planerat med barnvakter till tosungarna så ska jag också dit både torsdag och fredag. Tjohoo! hahaha..

Sista tiden har det varit lugnt i övrigt, hjälpt Ida göra om lite hemma, vart ute å svirat lite med favorit Frida, eller bara varit hemma och måslat. Är det ett ord? Måsla? Ellr dona? Pula? Skit samma då..


Otroligt tråkigt blogginlägg. Hmm. Jag kastar in nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0