Tjockis.

Jag vet, jag vet. Är kass på att uppdatera, men om det känns bättre så är min syster ännu sämre :)

Idag ska jag gå med i Viktväktarna, igen.. Gick ner 8,5 kg förra våren, sen rann det bara ut i sanden och av mina kläders passform att dömma så har dom kilona letat sig tillbaka.. Men nu så, nu får det fanimej vara nog. Ser fram emor inskiviningen/vägningen jättemycket. Är super taggad! Se opp!

Frida och jag var ute och gick en sväng igårkväll, ska väl ta en runda ikväll också.. Blir inte så lätt för mig att ut och gå de dagarna jag jobbar, eftersom jag slutar halv tio. Men målet är att jag ska gå alla andra dagar iallafall. Fårväl se hur blir med det, men mål måste man ha.

Städat som en tok idag. Började när jag lämnat barnen vid åtta, höll sen på tills de skulle hämtas igen ett, men var ändå inte färdig. Då snackar vi.. Hehe. Nu däremot har det inte hänt mycket, Alva är en liten galning som man får jaga runtom i lögenheten. Dra ut allt, klättra på allt, hela tiden vara där jag är, och skulle hon inte (gud förbjude) få sin vilja igenom så lägger hon av ett illvrål som förmodligen hörs ner till hamnen... Fantastiska unge :)

Jacob följde med sin kusin till farmor och farfar efter dagis, så jag har åtminstonde bara en att jaga :)


Har spelat Afzelius här på förmiddagen när jag städa, så högtalarna skångrade. Mmm. Härligt. Känslosamt.
En del låtar gör att man omedvetet börjar tänka på Henrik, och alla roliga minnen man delat.
Det kommer nog alltid vara så. Ingen kunde sjunga eller spela Affe som Henrik.. Det har gått sex månader sen han gick bort, vilket i sig är helt ofattbart, och fortfarande tänker jag på honom varenda dag. Vi var inte särskilt nära vänner, vi träffades i princip bara när det var fest, men han var ändå som en del av familjen. Han har funnits i familjen så länge.. Alltid varit en del av livet. Och en så levnadsglad och härlig människa har förmågan att beröra folk utan tajta relationer. Det räcker du har träffat ha nen gång så glömmer du honom aldrig...
Ska sluta nu....

Sommarn miste lite av sin fägring
Solen miste lite av sin glans
När det, vi hade hoppats på
föll ihop och gick i kras
var det nästan som om glädjen inte fanns
Nu säger du att inget har nån mening
att det enda, du vill ha är lugn och ro
Men vi kommer aldrig vidare
om vi lutar oss tillbaks
Så kom hem till mej så gör vi nåt ihop

Du säger, vi har nått den punkt i livet
när man blir tvingad att förstå
att allt, man tog för givet
och allt, man tog för gott
var nånting som man bara fick till låns
Och jag önskar att det fanns nånting att säga
som gav dej tillförsikt och mod
Men hoppet föds i handling
Det vet jag att du vet
Så kom hem till mej så gör vi nåt ihop

Som en skuta utan segel
en skönhet utan spegel
ja, som en hemlös irrar du omkring
Som en gamling i det nya
en fånge i det fria
vågar du inte vänta dej nånting

Men det finns en tid när säden måste mogna
Det finns en tid när gräset måste gro
Och när din säd har mognat färdigt
och ditt gräs har blivit grönt
så kom hem till mej så gör vi nåt ihop

M.Wiehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0