Musik.

Sitter här och har gått igenom lite gammal musik jag har sparat på datorn.. Vad mycket bra låtar det finns!
It takes a fool to remain sane med The Ark är fantastisk. Melodin är så stark, men framför allt: Vilken text. Jag ryser när jag LYSSNAR på texten. Framför allt när Ola Salo maniskt sjunger: "Do, do, do, do - what you wanna do!" Tänk om man verkligen kunde göra precis det man ville göra. Jag älskar den uppmaningen, den ger mig en känsla av hopp på nåt vis..
Lyssna här!

Och så sprang jag på Du måste finnas med Helene Sjöholm (från Kristina från Duvermåla). Den låten är så ren i sin melodi att jag nästan får ont i själen när jag hör den. Och texten är så fin - den handlar ju om en kvinna som söker efter Gud och konstaterar: "Du måste finnas!" Det ger mig tröst. Kanske kan jag en dag också känna så. Vilken ro det måste ge. Så vackert.

Jag vet egentligen inte vad jag ville ha sagt med detta inlägget, det liksom bara kom över mig..

Kommentarer
Postat av: lilla mor

läs till präst då!!!

2009-02-07 @ 15:06:12
Postat av: Emie, Ior & Wiggo

har utmannat dig i min blogg :-)

2009-02-09 @ 08:05:56
URL: http://emelie.ask.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0