Trettitvå.

Jahapp, igår var här lite kalas (eller vad man ska kalla det) för gubben fyllde år. 32. *Fniss* Gamle man!
Det var iallafall en mysig dag ifall man bortser från det faktum att jag med två pluttar i hälarna fick jaga land och rike runt för att hitta en tårta som dög till sheriffen. Nåväl, han ska få igen när det är min tur :)

Idag är vädret väldigt opålitligt, ena sekunden är det jättevarmt och gott i solen, sen nästa blir det mulet och vinden blåser på (resultat=svinkallt). Men vi ska alldeles strax gå en liten sväng iallafall, barnen måste ju komma ut! Eller ja, Alva. Jacob är ute sen länge, han cyklar fram och tillbaka till lekparken, och nyss var han här och sa att han skulle gå ner till sin kompis Oliver. Det är märkligt. På ett par dagar så har han gått från att hänga mig i kjolstyget hela dagarna till att jag knappt ser röken av honom för han är ute och leker med kompisar. Poff sa det så blev han stor.

Imorgon fyller mamma år, alltså blir det kalas, och på fredag ska hela familjen ut och äta. Detta blir en minst sagt syndig vecka, och jag fruktar redan vägningen på viktisarna imorgon. Om jag gått ner så mycket som ett hekto så kan jag skratta mig lycklig! Kakor och tårta igår (och liiite i förgår när jag bakade) och så fick jag mens me för att toppa det rikitgt. Svullen och syndig. Kommer skämmas ögonen ur mig på vägningen.

På tal om ögon, imorgon ska jag också hinna klämma in en liten tripp till Karlshamn för att hämta mina solglasögon! Ska bli så skönt att slippa gå och kisa i solen längre. För fram tills förra året så har jag kunnat ta av mina glasögon och bara haft vanliga solbrillor, men det går inte längre för då ser jag inte ett smack. Så nu har jag beställt solisar med styrka. Nice nice. Ja jag vet det hade kanske vart  smartare att testa liner, men det är ju så äckligt! Jag har väldigt svårt för hela pilla-in-saker-i-ögonen-grejen.. Ursäkta mig då.. *hihi*

Nu är Alva vansinnig för hon kommer inte över trösklen med gå-stolen, lika bra jag packar ut oss nu på en gång, annars blir det väl inte av..

Önska mig lycka till imorgon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0