Guldstjärna.

Idag har jag fått min första guldstjärna på viktväktarna! Fniss! Man får en för varje 3 kg man tappar. Låter urfåningt, jag vet, men det är faktiskt väldigt motiverande. Hade idag gått ner 1,8 kg (!) och alltså sammanlagt - 4 kg!
Detta trots att jag drack en massa i fredags när jag var på fest, och att jag sen på lördan hade lite bakisfrossa. Visserligen gav jag inte helt vika för trycket, men en det Points mer än vad som är tillåtet slank faktiskt ner. Jag hade ställt in mig på max 2 hektos minskning så det var en mycket glad överraskning!

Barnen har verligen tärt på mitt tålamod idag, och jag är ganska säker på att dom har haft en intern tävling om vem som kunnat reta upp mig mest *ler* Men nu är de nattade och jag har lite "egn tid" att ladda om batterierna inför morgondagen. Varje dag är en ny utmaning, men imorgon blir förhoppningsvis inte lika stressad..

Skulle klippa Jim igårkväll förresten, men trimmern tog inte riktigt som den skulle. Det blev helt hackigt och snett medans maskinen hostade trött. Tillslut tog karlen den själv och rakade utan munstycke........... Ja, jag lever nu ihop med en rysk kåkfarare. Åtminstonde ser han ut som en.

Dricka Cola light och slappa i soffan. Det är det enda på mitt schema för ikväll. Gott!


Åh, glömde, De ringde från kommunen idag och meddelade att jag har fått dagisplats till Alva. Inskolningen börjar den 15 september, och sen börjar hon ensam den 29:e. Ska bli spännande! Min lilla totta blir stor så snabbt!



Mina tankar går till er. Livet är inte rättvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0