Länge sen..

Herrejösses.. Jag har helt glömt bort att skriva här.. Inte haft en tanke på det :)

Mycket har hänt iallafall.. Jacob är bonnaförkyld - som vanligt - och Alva är på bätttringsvägen efter att ha varit kanlldålig. Vi fick åka till barnakuten i Kristianstad i fredags, hon andades jättekonstigt, var täppt i näsan och alldeles blek. Visade sig att hon fått RS-virus. Vi fick stanna ett par timmar för tester å så, och hon inhalera adrenalin. Men sen dess har hon bara blivit bättre och bättre. Sover fortfarande lite oroligt på natten (jag me eftersom jag är rädd hon ska sluta andas) men är betydligt piggare på dagarna.

Idag har vi varit ute i flera timmar och grejat i trädgården. Jag har klippt grenar och buskar, sen har Jacob hjälpt till att bära in allt i komposthögen mitt över gatan.. Så duktig :) Alva låg så snällt i sin vagn, sov en liten stund sen låg hon och lekte med djuren som hänger i suffletten. Sa inte ett knyst på nästan tre timmar. Min stora tjej :)
På tal om vagn så har jag fortfarande inte fått tillbaka mitt chassi som jag lämnade på lagning för över tre veckor sen! Så jävla tröttsamt. Underbart väder ute och man kan inte gå en promenad ens.. Tack å lov kan man ju vara ute på trädgården. Ibland iallafall.. Hehe.. Såvida inte kaos utbryter, vilket är mer regel än undantag ;)

 I lördags fyllde lillebror 19 år så då var vi på kalas.. Trevligt. Fick åka och hämta Jacob (som skulle vara hos sin pappa i helgen) för han hade feber och ville hem till mamma. *ler*  Det var alltså sjuka barn för hela slanten här i helgen. Hoppas vädret kommer vara fint hela veckan så man kan å lite ordning ute, i rabbatter och liknande. Behöver räffsa med, men det är så himla tråkigt så det sparar jag till sist.. Hehe..
Sen gör det inget om det skulle komma lite snö eller bli nån liten vintervecka, för är det iordning så är det. *fanken va duktig jag är nu då*

Till helgen, närmare bestämt på lördag, ska jag på 25års fest och det ska bli så kul! Ser verkligen fram emot det och hoppas på en toppenkväll.. Jacob ska sova hos mamma då så Jim bara behöver ha hand om en ganster på morgonen när jag soooover.. *fniss*

Annars i veckan händer inte mycket, ska upp till Emma på onsdag är planen, så barnen kan leka lite.. Och vi prata lite skit :)

Kommentarer
Postat av: konsek

Hjälp mig snälla! Titta mitt senaste inlägg och försök hjälpa mig, jag är i stort behov av hjälp.

Tack på förhand!

2008-02-18 @ 23:30:07
URL: http://konsek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0