Herrejösses vilken natt..

Kom inte i säng förrens alldeles för sent, å så vaknar Alva kl 04.00.. Upp och gjorde välling, men lilla damen var inte nöjd. Nu är klockan tolv och sen fyra i morse har hon sovit EN timme. Jag är helt färdig.. När dessutom Jacob vaknade straxinnan sju och var pigg som en lärka, ville ha frukost och sen gå ut. Yeah right. Knappt kallt ute eller? *brrrr* Nu sitter han på rummet och leker med lego, Alva ligger i vagnen bakom mig och vrålar litegrann, men hon måååste sova! Hon är så trött att ögonen går i kors på henne.. Lilla plutt.. Eller pluttan som Jacob kallar henne =)

Tänkte sammanfatta den gångna veckan lite..

Veckans bästa: Jag tog mig ikragen och gick till tandläkaren.
Veckans sämsta: Jag hade fem hål...
Veckans upplevelse: Alva ger mig svarslenden och skrattar åt sina "flugor".
Veckans smarta: Mamma: "Ååh, där har dom jättegod snabbmat. Fast där är lite tråkigt att sitta klart.."  Diana: "Kan man sitta där?" Mamma: "Nej."
Veckans insikt: Svärmödrar är överskattade.
Veckans saknad: Kallegubben. Tänk att det fortfarande gör ont.
Veckans blomma: Den fina röda jag hade på tv-rumsbordet. Den är död.
Veckans idol: Mamma. Som har ett finger med överallt och som ändå lyckas att inte stressa ihjäl sig.

Veckans klockrena: Hasse från Ikaros. Vilka moves!


Nu får jag väl se till att klä på mig lite, har lovat Jacob att vi ska gå ner och titta på båtarna.

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0